???? ??? ?? ?? ???????

يکشنبه 12 شهريور 1402
10:07
باور کن عاشقم!

احتمالا همه شما در کودکي با اين اسباب بازي ها سر و کار داشته ايد. لگو بلوک هاي پلاستيکي محبوبي هستند که با اتصال آنها به يکديگر به اشکال مختلف در مي آيند. اين اسباب بازي سالهاست که مورد استفاده کودکان بوده و نسل هاي زيادي با آن خاطره دارند. اين اسباب بازي ها آنقدر محبوب و دوست داشتني هستند که افراد در هر سني به آنها علاقه مند هستند. ممکن است شما نيز اطلاعات زيادي را درباره برند لگو نداشته باشيد و علاقه مند باشيد تا درباره تاريخچه شرکت لگو اطلاعات بيشتري را داشته باشيد.

لگو چيست

فکر مي کنم کسي نيست که نداند لگو چيست. مطمئنا همه شما از دوران کودکي اين اسباب بازي ها را مي شناسيد. حتي اگر در مورد شرکت لگو اطلاعاتي نداشته باشيد، احتمالا مدل هاي مختلفي را با اسباب بازي هاي آنها مي سازيد. اما به طور کلي براي اينکه بدانيد لگو چيست بايد بگوييم که اسباب بازي هاي لگو قطعات پلاستيکي هستند که مي توانيد آنها را به صورت مکعبي روي هم قرار دهيد. بنابراين مي توانيد هر شکلي را با آنها ايجاد کنيد.

لگو يکي از اسباب بازي هاي مورد علاقه کودکان است، بنابراين هر کودکي در جهان طرفدار آن است. اگر به تاريخچه شرکت لگو نگاهي بيندازيد، متوجه مي شويد که اين برند سال هاست که يک برند محبوب است و علاوه بر سرگرمي، در تقويت خلاقيت و هوش کودکان نيز موثر هستند.

در واقع کودک بسياري از مهارت ها را از طريق بازي مي آموزد. اين اسباب بازي به دليل کارايي بالا و فوايد زيادي که براي کودکان دارد، يک اسباب بازي کامل و مفيد به حساب مي آيد.

تاريخچه اسباب بازي هاي لگو

اکنون که فهميديد لگو چيست، خوب است که تاريخچه شرکت لگو را بدانيد. شايد براي شما جالب باشد که اين شرکت چگونه شروع به کار کرد و چگونه در طول زمان به يک برند محبوب تبديل شده است.

آقاي اوله کرک کريستينسن مخترع و خالق لگو است و شرکت لگو را در دانمارک در سال 1932 تاسيس کرد. حالا ممکن است بپرسيد لگو يعني چه؟ لگ در زبان دانمارکي به معناي بازي و گود به معناي خوب است، در واقع لگو ترکيبي از دو کلمه دانمارکي به معناي خوب بازي کردن است.

از سال 1919، اوله کرک کريستينسن به ساخت در و پنجره براي خانه هاي چوبي مشغول است. در سال 1932 به دليل مشکلات اقتصادي و شرايط بد مالي، کسب و کار او دچار مشکل شده بود و وضعيت کارش بسيار آشفته بود. به همين دليل آقاي اول کرک کريستينسن تصميم گرفت عروسک هاي چوبي بسازد و بفروشد تا اوضاع بهتر شود. در واقع مي توان گفت که تاريخچه شرکت لگو از اين زمان آغاز مي شود. سپس شروع به ساخت اسباب بازي هاي زيادي کرد. اين اسباب بازي ها همان لگوهاي امروزي هستند که از چوب ساخته شده اند و بيشتر به شکل هواپيما، ماشين و ... مي باشند.

بعد از مدتي آقاي کريستينسن احساس کرد که بايد نامي مناسب براي شرکت خود انتخاب کند و در نهايت با کمک همکارانش نام لگو براي اين شرکت انتخاب شد. از آنجايي که موسس تيم لگو براي کيفيت اسباب بازي هايش اهميت زيادي قائل مي شد، از بهترين چوب براي ساخت آنها استفاده مي کرد.

با توجه به کيفيت و جذابيت محصولات شرکت اسباب بازي لگو، زماني که افراد بيشتري با اين اسباب بازي آشنا شدند و فهميدند لگو چيست، حجم خريد از اين شرکت افزايش يافت و اين روند ادامه يافت. در تاريخچه شرکت لگو در طول جنگ جهاني مشخص است که اين اسباب بازي ها حتي در آن شرايط نيز طرفداران خود را از دست ندادند و هر روز بر تعداد آنها افزوده مي شد.

همانطور که گفتيم برند اسباب بازي لگو از چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده مي کرد. اين روند ادامه داشت تا اينکه مديريت لگو در سال 1947 تصميم گرفت از پلاستيک به جاي چوب براي ساخت اسباب بازي استفاده کند. اسباب‌بازي‌هاي لگو که در آن زمان از پلاستيک ساخته مي‌شدند و در بازار به فروش مي‌رسيدند با آنچه امروز در بازار مي‌بينيد متفاوت هستند.

پس از مرگ اوله کرک کريستينسن در سال 1958، فعاليت هاي شرکت لگو با مديريت پسرش ادامه يافت. در سال 1960، يک آتش سوزي ناگهاني در کارخانه اسباب بازي لگو رخ داد. از آنجايي که نيمي از اسباب‌بازي‌هاي کارخانه هنوز از چوب ساخته مي‌شدند، آتش بزرگ شد و خسارت قابل توجهي به شرکت وارد کرد. پس از اين اتفاق، شرکت لگو از پلاستيک براي توليد تمام اسباب بازي هاي خود استفاده کرد. اما در همين سال بود که برند لگو براي افراد بيشتري در کشورهاي ديگر شناخته شد. اين برند محبوبيت زيادي در سراسر جهان به دست آورد و محصولات آن در کشورهايي مانند فرانسه، آلمان، سوئد، بريتانيا فروخته شد.

بعدها شرکت اسباب بازي لگو قطعات و تجهيزات بيشتري را براي بازي کودکان تهيه کرد. اين شرکت همچنين بلوک هاي پلاستيکي بزرگتري را براي کودکان توليد کرد. با گذشت زمان، لگو هاي بيشتر و متنوعي مثل جنگ ستارگان، دزدان دريايي، قلعه ها و غيره توليد شد و پکيج هاي جذاب تري از لگو به بازار آمد که حاوي مدل هاي بامزه اي براي کودکان است. از زماني که مردم در سراسر جهان فهميدند لگو چيست، از بازي با آن و ايجاد خاطرات زيبا لذت بردند.


برچسب ها: ???? , ??? , ?? , ?? , ??????? , ,
[ بازدید : 133 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به باور کن عاشقم! است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]